ANKSIOZNOST 

Anksioznost

Anksioznost je strah pred prihodnostjo. Normalno je, da nas je strah in da se počutimo negotovi v novih situacijah, ki jih še ne obvladamo in pred neznanimi ljudmi. Na stopnjo strahu vplivajo tudi vse naše dosedanje izkušnje, od ranega otroštva dalje. Na to kako se bomo spopadli z izzivi, ki nam jih prinaša življenje, vpliva stopnja naše samozavesti, samozaupanje, zavedanje lastnih kvalitet in sposobnosti. Problem nastane, ko zaradi strahu opuščamo dejavnosti. Ko se nam zaradi strahu skrči socialna mreža. Ko nas strah, anksioznost ovira pri našem vsakdanu.

Področja kjer vam lahko pomagam

Odvisnost

Preberi več

Osamljenost

Preberi več

Depresija

Preberi več

Žalost

Preberi več

Anksioznost

Preberi več

Težje življenske odločitve

Preberi več

Pogosto zastavljena vprašanja

Kaj je anksioznost?

Ta izraz uporabimo, ko začne strah, ki ga sicer večina ljudi čuti v odnosu do življenjskih situacij (smrt, bolezen, javni nastop, birokracija, učenje novih spretnosti, …) prepreči, da bi izvedli to kar smo se namenili oziroma, ko ta strah pomembno vpliva na kakovost našega življenja.

Kako jo prepoznamo?

Anksioznost težko spregledamo, ker nam v življenju dela težave. Strah je zelo staro čustvo, ki vsem živim bitjem, ne samo ljudem omogoča prežitvetje. Pri bolezenski anksioznosti pa nas onemogoča v socialnih stikih ter v poslovnem svetu.

Kako se umirimo?

Tehnike umirjanja so različne in ne ustrezajo vse vsem ljudem. Nekateri se umirijo skozi pogovor. Lahko je pogovor s prijateljico, prijateljem, ali pa s terapevtom. Nekateri se umirijo skozi bolj ali manj intenzivno gibanje. S pomočjo plesa ali samo poislušanje glasbe. S pomočjo pisanja dnevnika, proze, poezije. Umiri nas lahko likovno ustvarjanje, ki ni namenjeno umetnosti, ampak terapiji. Umirimo se lahko s pomočjo dihanja; različnih tehnik dihanja, vaj za sproščanje. Dihanje je povezano s čustvi in če dihamo zavestno lahko z dihanjem vplivamo na čustva. Ni pa tiste mačigne poteze s pomočjo katere bi, ene in edine, odpravili vse svoje tažave in zo v trenutku.

Kako zdravimo anksioznost?

Z zdravili. S psihoterapijo. Z učenje socialnih veščin. S kreativnostjo. S skrbjo zase. S potrpežljivostjo. Pri zdravljenju anksioznosti je pomembno, da res počnemo stvari in da jo obravnavamo celostno. Ne samo z eno dejavnostjo ali z enim “zdravilom”, ampak z večimi, ki se med sabo dopolnjujejo in prepletajo. Pa da se sprejmemo take kot smo z vsemi svojimi posebnostmi.

Kakšne so značilnosti?

Izogibanje situacijam, ki sprožajo strah. Lahko občutimo nelagodje, tremo, opazimo potne roke, tresenje rok, tresenje glasu, cmok v grlu, zategnjene mišice vratu ali kje drugje v telesu, slabost, bruhanje, nespečnost, dihanje postane plitvo in hitro. Plitvo in hitro dihanje lahko vodi v presežek kisika v možganih, zato se onesvestimo. Nezavest je naravni mehanizem telesa s katerim se ponovno vzpostavi ravnovesje med kisikom in ogljikovim dioksidom. Ker so vse te značilnosti precej neprijetne in tudi sprožajo odzive okolice, se odzovemo z dodatnim strahom pred situacijami, ki so v nas sprožile strah. Občutek preplavljenosti s čustvi. Občutek izgube kontrole in občutek nezmožnosti vplivanja na situacijo. Občutek, da ne zmoremo vplivati na svoje lastne reakcije in na dogajanje v svojem telesu.

Stopimo v kontakt

Vprašajte ali rezervirajte sestanek spodaj.
V nujnih primerih se obrnite na osebnega zdravnika ali pokličite (01) 520-99-00.

040 395 587

karoli.barbara@gmail.com